۷ نکته مهم برای امنیت در سفر داخل و خارج از کشور

۷ نکته مهم برای امنیت در سفر داخل و خارج از کشور

زندگی شهری بیش از گذشته ذهن همه ما را خسته کرده است! پس از ماه ها کار کردن افراد تصمیم می گیرند تا برای چند هفته به مسافرت رفته و استراحت کنند. مهم ترین نکته در سفر رعایت نکات امنیتی و ایمنی است تا این سفر هیجان انگیز به یک خاطره تلخ تبدیل نشود. در ادامه این مقاله از بک پک تراول ۷ مورد از ملاحظات مهم امنیتی را به شما آموزش می دهیم تا با خیالی آسوده به مسافرت بروید.

حسابی درباره مقصد مورد نظر تحقیق کنید

قبل از رسیدن، مقصد خود را عمیقاً بشناسید. نظرات مسافران را بخوانید و برای کسب اطلاعات در مورد امن ترین محله ها، مکان های اقامت و موارد جرم و جنایت با مردم محلی مشورت کنید. وب سایت وزارت امور خارجه را برای به روز رسانی کشور بررسی کنید و در برنامه ثبت نام مسافران هوشمند (STEP) ثبت نام کنید. یکی دیگر از اقدامات احتیاطی مهم امنیتی سفر این است که بدانید در مواقع اضطراری با چه کسی تماس بگیرید. اطلاعات تماس نزدیکترین سفارت یا کنسولگری، ایستگاه پلیس و سایر بخش های اورژانس محلی را دریافت کنید.

لطفا جلب توجه نکنید!

افرادی که به نظر می‌رسند اهل خارج از شهر هستند، به‌ویژه در برابر جرم و جنایت آسیب‌پذیر هستند، بنابراین سعی کنید تا آنجا که می‌توانید با هم ترکیب شوید. لباس های نامحسوسی را انتخاب کنید که جلب توجه نکند. هنگام نگاه کردن به نقشه ها محتاط باشید و در صورت نیاز به درخواست جهت، با دقت به افراد نزدیک شوید. همچنین سرمایه‌گذاری روی لباس‌ها و وسایل محافظ را در نظر بگیرید که سرقت پول و سایر وسایل شخصی را برای جیب‌برها دشوارتر می‌کند.

از اسناد مهم کپی تهیه کنید

شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است به یک کپی از پاسپورت، گواهینامه رانندگی یا نوع دیگری از شناسایی نیاز داشته باشید. این اسناد را اسکن کنید تا به صورت آنلاین ذخیره شوند و چندین نسخه چاپی چاپ کنید. به این ترتیب، در صورت نیاز به بازگشت به خانه، برای یافتن اسناد مناسب تلاش نخواهید کرد.

دوستان و خانواده خود را به روز نگه دارید (موقعیت خودتان را به آنان اعلام کنید.)

مهم نیست که می‌روید، در یک گردش شبانه یا یک سفر بین‌المللی یک ماهه، همیشه ایده خوبی است که به دوستان یا خانواده خود در مورد بازگشت به خانه اطلاع دهید. قبل از حرکت، یک کپی از برنامه سفر خود را برای چند نفر از افراد قابل اعتماد بفرستید که می توانند مکان شما را بررسی کنند. به طور مرتب با مخاطبین خود تماس بگیرید تا بدانند شما در جایی هستید که باید باشید.

مراقب وای فای عمومی باشید

اجازه ندهید راحتی دسترسی به اینترنت قضاوت شما را تحت الشعاع قرار دهد. وقتی از Wi-Fi عمومی استفاده می کنید، هکرهایی که به دنبال سرقت اطلاعات ارزشمند هستند می توانند به داده های شما از جمله شماره کارت اعتباری یا تامین اجتماعی دسترسی پیدا کنند. اگر به خدمات اینترنت بی‌سیم نیاز دارید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) راه‌اندازی کنید که به شما امکان دسترسی ایمن به اینترنت را در حین سفر می‌دهد.

از اتاق هتل خود محافظت کنید

حتی اگر هتل شما تدابیر امنیتی قوی دارد، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای ایمن‌تر کردن اتاقتان انجام دهید. در را قفل کنید و ببندید و پنجره های خود را بسته نگه دارید. می توانید یک دستگاه پارازیت بخرید که یک وسیله قابل حمل است که برای یک لایه محافظتی دیگر از زیر در می لغزد.

سعی کنید حتی زمانی که دور هستید این تصور را ایجاد کنید که در اتاق خود هستید، مثلاً علامت مزاحم نشوید را در قسمت بیرونی درب خود قرار دهید و پرده ها یا پنجره ها را بسته نگه دارید.

اجازه ندهید افراد غریبه وارد اتاق شما شوند، حتی اگر بگویند برای هتل کار می کنند. همیشه می توانید با میز پذیرش تماس بگیرید تا بررسی کنید که آیا کارکنان هتل دستور داده اند به اتاق شما بیایند یا خیر.

از محیط اطراف خود آگاه باشید

برای گرفتن عکسی عالی برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود، مراقب خود نباشید. همیشه مراقب وسایل شخصی خود باشید و هنگام صحبت با غریبه ها از قضاوت خوب استفاده کنید. بخش بزرگی از لذت سفر فرصت هایی است که برای ملاقات با افراد جدید و یادگیری فرهنگ آنها فراهم می کند. اما اگر فردی در نزدیکی شما مشکوک عمل می کند، یا اگر احساس ناراحتی می کنید، فوراً منطقه را ترک کنید.

پیروی از این نکات می تواند به شما در سفر ایمن کمک کند، اما مهم نیست که چقدر اقدامات احتیاطی انجام می دهید، همیشه اتفاق غیرمنتظره ممکن است رخ دهد. با بیمه مسافرتی از سراسر کشور در امان بمانید و هر کجا که می روید آرامش خاطر داشته باشید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
فیسبوک
پینترست
تلگرام
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
دسته بندی ها
لینک های مفید

چشم انداز سفر

عضویت در خبرنامه

از آخرین مقالات مجله به صورت پیامکی باخبر شوید!

عضویت و دریافت پیام کاملا رایگان است.