مهاجرت به اندونزی (بالی) همراه معرفی انواع اقامت

مهاجرت به اندونزی (بالی) همراه معرفی انواع اقامت

مهاجرت به اندونزی (بالی) همراه معرفی انواع اقامتیکی از اولین چیزهایی که در سفر به اندونزی شما را مسحور می کند، مناظر خیره کننده با تعداد بی شماری از جزیره ها و سواحل باشکوه است. بسیاری از مهاجران که تحت تأثیر محیط زیبا، حیات وحش، غذاهای لذیذ و مردم هیپنوتیزم شده اند، تصمیم می گیرند به طور دائم به اندونزی نقل مکان کنند و زندگی جدیدی را در آنجا شروع کنند.آیا برای مهاجرت به اندونزی به ویزا نیاز دارم؟

اگر می خواهید به مدت طولانی به اندونزی نقل مکان کنید، باید برای ویزای ورود VITAS (Visa Izin Tinggal Terbatas) و اجازه اقامت موقت – ITAS (Izin Tinggal Terbatas) درخواست دهید. سپس باید یک KITAS (Kartu Izin Tinggal Terbatas) – یک کارت اقامت موقت دریافت کنید. این مجوزهای اقامت شما را به اقامت دائم اندونزی سوق می دهد. بسته به دلیلی که می خواهید به اندونزی مهاجرت کنید، ویزاهای طولانی مدت زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

 

چگونه می توانم به اندونزی مهاجرت کنم؟

برای مهاجرت به اندونزی، باید KITAS (Kartu Izin Tinggal Terbatas) بگیرید. KITAS یک کارت اجازه اقامت است که به شما امکان می دهد برای مدت یک سال در اندونزی بمانید و امکان تمدید اقامت قبل از انقضای آن وجود دارد. KITAS انواع مختلفی دارد و شما باید بر اساس دلیلی که می خواهید در اندونزی زندگی کنید یکی را انتخاب کنید. با این حال، رایج ترین انواع KITAS که می توانید برای نقل مکان به اندونزی استفاده کنید عبارتند از:

  • ویزای کار کیتاس
  • ویزای خانواده کیتاس.
  • ویزای بازنشستگی کیتاس
  • ویزای دانشجویی KITAS.

مهاجرت کاری به اندونزی

اگر می خواهید برای کار به اندونزی نقل مکان کنید، باید ویزای کار دریافت کنید که اغلب به آن KITAS گفته می شود. با این حال، قبل از درخواست ویزای کار، باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اندونزیایی داشته باشید. پس از گذراندن سه سال در اندونزی با KITAS، می توانید برای KITAP یا اجازه اقامت دائم که پنج سال اعتبار دارد و قابل تمدید است، درخواست دهید.

مهاجرت تحصیلی به اندونزی

برای مهاجرت به اندونزی برای مقاصد تحصیلی، باید در یک موسسه آموزشی اندونزی ثبت نام کنید. سپس باید مجوز تحصیل بگیرید و دفتر مرکزی اداره مهاجرت در جاکارتا برای شما ویزای ورودی و اجازه اقامت صادر می کند. ویزای دانشجویی به شما این امکان را می دهد که 6 تا 12 ماه در اندونزی بمانید و در حین اقامت در خاک اندونزی با ویزای دانشجویی نمی توانید هیچ کاری را انجام دهید.

مهاجرت به اندونزی برای بازنشستگان

افراد 55 ساله و بالاتر که می خواهند به طور دائم برای بازنشستگی به اندونزی نقل مکان کنند، باید ویزای بازنشستگی دریافت کنند. هنگامی که ویزای بازنشستگی خود را دریافت کردید، می توانید به اندونزی سفر کنید، جایی که باید برای درخواست اجازه اقامت KITAS اقدام کنید. KITAS جایگزین ویزا می شود که در سفارت یا کنسولگری اندونزی دریافت کرده اید. ویزای بازنشستگی KITAS برای یک دوره یک ساله صادر می شود و برای پنج سال دیگر قابل تمدید است. پس از پنج سال، می توانید برای KITAP یا اقامت دائم درخواست دهید.

مهاجرت به اندونزی برای الحاق خانواده

ویزای خانواده KITAS را می توان توسط یک خارجی که با یک شهروند اندونزی ازدواج کرده یا فرزند یک شهروند اندونزیایی است دریافت کرد. بنابراین، اگر شما دارنده KITAS هستید و می‌خواهید اعضای خانواده‌تان (همسر و فرزندان) در اندونزی به شما بپیوندند، می‌توانید از درخواست KITAS آنها برای الحاق خانواده حمایت کنید. شما می توانید پس از سه سال از داشتن ویزای KITAS برای اقامت دائم اقدام کنید.

نحوه اخذ اقامت دائم اندونزی

شما می توانید پس از پنج سال اقامت قانونی در این کشور در KITAS/ITAS برای اقامت دائم اندونزی درخواست دهید. KITAP یا کارت اجازه اقامت دائم به مدت پنج سال معتبر است و در صورت ادامه دادن به الزامات، به طور خودکار تمدید می شود.

مهاجرت به اندونزی (بالی)

آیا می توانم وسایلم را به اندونزی بیاورم؟

خارجی ها می توانند وسایل شخصی خود را از طریق هوا یا دریا به اندونزی بیاورند. با این حال، قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا فرآیندی سریع و آسان داشته باشید. به عنوان مثال، شما باید در زمان واردات وسایل خود در اندونزی باشید و کالاهای خانگی شما باید حداقل یک سال کامل در اختیار و استفاده شما بوده باشد. معمولاً وسایل شخصی شما که از طریق حمل و نقل هوایی یا دریایی وارد می شوند باید ظرف سه ماه پس از ورود شما به اندونزی به دست شما برسند. اگر حمل و نقل هوایی دیرتر از سه ماه از ورود شما برسد، رد می شود و مجددا صادر می شود. در حالی که اگر حمل و نقل از طریق دریا دیرتر از سه ماه پس از ورود شما به اندونزی برسد، باید حقوق ورودی را بپردازید. دارندگان KITAS مجاز به واردات یک کانتینر وسایل شخصی به اندونزی هستند.

ورود برخی از اقلام به اندونزی ممنوع یا محدود شده است، مانند:

  • خودرو، موتور سیکلت، قطعات یدکی و غیره.
  • مواد منفجره، سلاح و سلاح گرم.
  • مواد مخدر از هر نوع.
  • داروها (نسخه لازم است).
  • عتیقه جات.
آیا می توانم با حیوانات خانگی به اندونزی نقل مکان کنم؟

دولت اندونزی محدودیتی برای تعداد حیوانات خانگی که می توانید وارد کنید تعیین نکرده است. با این حال، هزینه های وظیفه اعمال می شود، تقریبا 100 تا 350 دلار برای هر حیوان خانگی. اگر می خواهید حیوانات خانگی خود را با خود به اندونزی بیاورید، باید مدارک زیر را هنگام ورود ارائه دهید:

مجوز واردات: این مجوز باید قبل از ورود حیوان به اندونزی صادر شود.

  • گواهی واکسیناسیون هاری (حداقل 0.5). این گواهی باید بیش از 30 روز قبل از ورود به خاک اندونزی صادر شود، اما نه بیشتر از یک سال.
  • اصل گواهی سلامت.
  • کتاب واکسیناسیون
  • اصل مدارک قرنطینه از کشور مبدا.

هنگامی که حیوان خانگی شما به اندونزی رسید، به مدت دو هفته (14 روز) در یک مرکز قرنطینه دولتی نگهداری می شود.

اطلاعات زیر نیز برای پردازش مجوز واردات مورد نیاز است:

  • نژاد، جنس، سن، رنگ و نام حیوان خانگی.
  • آدرس در اندونزی
  • تاریخ ورود در نظر گرفته شده
  • نام مالک.
  • کپی پاسپورت مالک
  • کپی کتاب واکسیناسیون
  • کپی گواهی سلامت.
  • کپی مشتری KITAS (اجازه اقامت).

محبوب ترین مناطق در اندونزی برای مهاجران

محبوب ترین مناطق در اندونزی برای مهاجران

در اینجا تعدادی از محبوب ترین مکان ها برای مهاجرت مهاجران در اندونزی آورده شده است:

جاکارتا

پایتخت، یکی از برجسته ترین مقاصد مهاجرت در اندونزی است. جاکارتا مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اندونزی است، بنابراین فرصت های تجاری بسیار خوبی را ارائه می دهد. این منطقه همچنین استانداردهای بالقوه زندگی بالاتری را نسبت به سایر نقاط کشور ارائه می دهد و به خاطر زندگی شبانه مهیج و منطقه خرید پر جنب و جوش معروف است. می توانید مسکن مناسب با قیمت مناسب و هزینه های زندگی مقرون به صرفه و همچنین حمل و نقل عمومی خوب پیدا کنید.

نقطه ضعف زندگی در این منطقه این است که جاکارتا جمعیت زیادی دارد بنابراین با ترافیک سنگین و آلودگی بالا مواجه خواهید شد.

کانگگو

اگر دوست دارید در یک دهکده ساحلی احاطه شده توسط سواحل زیبا و طبیعت زندگی کنید، باید به فکر مهاجرت به جنوب بالی باشید. Canggu مکان مناسبی برای افرادی است که می خواهند از زندگی خود در فضایی آرام لذت ببرند. این منطقه برای مهاجران، به ویژه برای عشایر دیجیتال عالی است. تعداد زیادی کافه با همکاری و کار وجود دارد که می توانید روز و کار خود را در آنها بگذرانید. با این حال، ممکن است در فصول اوج شلوغ شود.

Canggu همچنین رستوران های مختلفی دارد که غذاهای گیاهی و گیاهی سرو می کنند و برای موج سواری عالی است.

اوبود

Ubud یکی دیگر از مناطق عالی برای مهاجران در اندونزی است. این شهر در مرکز بالی محصور در خشکی است و در میان شالیزارهای برنج و دره های شیب دار قرار دارد. اوبود همچنین یک جاذبه گردشگری معروف در اندونزی است، زیرا مکانی است که می توانید فرهنگ بالی را در آن تجربه کنید.

اگرچه اوبود ساحل ندارد، اما اطراف این شهر با فضای سبز استوایی احاطه شده است، که برای افرادی که عاشق گذراندن وقت در طبیعت هستند عالی است. این شهر همچنین یکی از امن ترین مکان های بالی است و نسبتاً مقرون به صرفه است، بنابراین می توانید مسکن خوبی را با قیمت ارزان پیدا کنید.

سانور

سانور با آب‌های فیروزه‌ای و سواحل شنی طولانی، سبک زندگی آرامی را ارائه می‌کند. سانور برای افرادی مناسب است که می خواهند از شلوغی شهر دور شوند و به دنبال مکانی آرام و آرام برای زندگی به دور از جمعیت هستند. این شهر برای زوج ها و خانواده ها عالی است. این منطقه یک جامعه مهاجر بزرگ است، بنابراین شما این شانس را خواهید داشت که با افراد جدیدی از فرهنگ های مختلف آشنا شوید.

سانور به خاطر غذاخوری هایش معروف است و ترکیبی از غذاخوری های غربی و محلی و چندین مکان دنج برای نوشیدن را ارائه می دهد.

یوگیاکارتا

یوگیاکارتا به دلیل هنر سنتی و میراث فرهنگی خود شناخته شده است. مکان های باستانی باشکوه یوگیاکارتا را به یک مقصد گردشگری محبوب برای همه کسانی که از اندونزی بازدید می کنند تبدیل کرده است.

این منطقه از آنجایی که به امکانات آموزشی نزدیک است، هزینه های زندگی پایینی دارد و دانشگاه های متعددی در سطح جهانی دارد و معمولاً مردم برای اقامت طولانی مدت به اینجا می آیند، در بین دانشجویان محبوب تر است. بنابراین، یوگیاکارتا ممکن است مکان مناسبی برای عشایر دیجیتال نباشد.

با این حال، بسیاری از مهاجران با خانواده‌های خود به یوگیاکارتا نقل مکان می‌کنند، زیرا این مکان آرام است و می‌توانید سبک زندگی آرامی داشته باشید.

 

منبع: Visa Guide

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
فیسبوک
پینترست
تلگرام
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
دسته بندی ها
لینک های مفید

چشم انداز سفر

عضویت در خبرنامه

از آخرین مقالات مجله به صورت پیامکی باخبر شوید!

عضویت و دریافت پیام کاملا رایگان است.