راهنمای سفر به اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

اصفهان به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران به حساب می رود. این شهر با قدمت چند هزار ساله خود همه ساله هزاران توریست داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. اگر علاقمند هستید درباره جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر بیشتر بدانید، با بک پک تراول همراه باشید…

جاذبه‌های تاریخی و معماری اصفهان

اصفهان دارای بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و معماری است که شامل مساجد، باغ‌ها، قلعه‌ها و … است. از جمله جاذبه‌هایی که باید در سفر به اصفهان حتماً دیده شود، مسجد جامع و میدان نقش جهان است. مسجد جامع اصفهان با قدمتی بیش از ۸۰۰ سال، از جمله مساجد قدیمی ایران است که در طول تاریخ، چندین بار بازسازی شده است. این مسجد با آجرهای خشتی و سقف گنبدی خود، برای گردشگرانی که به دنبال تجربه فرهنگی هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد.

اما میدان نقش جهان (میدان امام) که در مرکز شهر واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین مساجد شهر است و به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی اصفهان شناخته می‌شود. این مسجد با امکاناتی مانند دفتر تفسیر، کتابخانه، مرکز تحقیقاتی و سالن‌های کنفرانس، مورد استفاده انواع مسابقات و جشنواره‌های دینی و فرهنگی قرار می‌گیرد.

راهنمای سفر به اصفهان

باغ‌های اصفهان همچنین جزو جاذبه‌های گردشگری شهر هستند که با بیش از ۲۰۰ سال سابقه، به عنوان یکی از مهمترین برخی از باغ‌های تاریخی ایران شناخته می‌شوند. باغ فین یکی از باغ‌های مهم اصفهان است که با بناهای مختلف، باغ‌های آبی و درختان فراوان، جایگاه ویژه‌ای در میان گردشگران دارد. همچنین باغ عالی‌قاپو، باغ دلگشا و باغ آقا شاه نیز از دیگر باغ‌های مشهور شهر هستند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود، جذابیتی برای بازدیدکنندگان دارند.

قلعه‌های اصفهان نیز از دیگر جاذبه‌های شهر هستند که شامل قلعه چهل‌ستون، قلعه خواجو، قلعه جلفا و قلعه شاهرود می‌شوند. این قلعه‌ها با بناها و سازه‌های مختلف، حکایتی از تاریخ و فرهنگ ایران دارند و در سفر به اصفهان، حتماً باید آن‌ها را دید.

موزه‌های اصفهان همچنین از دیگر جاذبه‌های شهر هستند که باید در سفر به این شهر دیده شود. موزه بزرگ مجموعه‌ای از آثار تاریخی و هنری از دوره‌های مختلف ایران است که در ساختمانی با قدمت بیش از ۵۰۰ سال و با طراحی معماری زیبا و خاص قرار دارد.

نکاتی که باید در سفر به اصفهان رعایت شود!

پیش از سفر به شهر زیبای اصفهان حتما نقشه این شهر را تهیه و یا نسخه آنلاین آن را دانلود کنید. عموما صبح (هنگام شروع تایم کاری)، ظهر (حدود بازه ساعتی ۱۲ الی ۱۴) و عصرها ممکن است با ترافیک مواجه شوید. لازم به ذکر است که عموما ترافیک در این شهر به شیوه خوبی مدیریت شده و روان می باشد اما بهتر است در این شرایط از خطوط حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس BRT استفاده نمایید.

مردم اصفهان بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند لذا به آسانی میتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و لحظات شادی را سپری نمایید جالب است بدانید به دلیل شوخ طبعی آن ها ممکن است درصورت ایجاد صمیمت زیاد با آنان شوکه شوید و برای اولین بار گذر زمان را در همنشینی با اصفهانی ها فراموش کنید! مهم ترین موضوع رعایت احترام است پس هرگز در معاشرت با آنها درباره مسائل قومیتی و نژادی صحبت نکنید حتی اگر آن ها درباره این موضوعات از شما سوال کنند.

اصفهان یکی از شهرهای امن ایران است اما سعی کنید نکات امنیتی مانند عدم ارائه آدرس محل اسکان به افراد، عدم همراه داشتن پول نقد زیاد در جیب ها و عدم مکالمه با موبایل هوشمند کنار خیابان را رعایت نمایید.

در نهایت، باید به یاد داشت که سفر به اصفهان فرصتی است برای تجربه فرهنگ و تاریخ ایران و برای لذت بردن از جاذبه‌های تاریخی و معماری این شهر. با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد، سفری بی‌نظیر به اصفهان خواهید داشت.

این مقاله را به اشتراک بگذارید!
فیسبوک
پینترست
تلگرام
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
دسته بندی ها
لینک های مفید

چشم انداز سفر

عضویت در خبرنامه

از آخرین مقالات مجله به صورت پیامکی باخبر شوید!

عضویت و دریافت پیام کاملا رایگان است.